BOEK REVIEW | #GIRLBOSS: ONE OF MY FAVORITES

Hi, daar ben ik eindelijk weer! Ik heb een tijdje niks van me laten horen via Marushi Lifestyle. Dit omdat Marsha zelf op vakantie was en ik het momenteel ook heel erg druk heb! Maar vandaag ben ik er weer met een review van één van mijn favoriete boeken: #GIRLBOSS van Sophia Amoruso. Maar waarom is het een favoriet? En waar gaat het boek over? In dit artikel vertel ik je er alles over!

SAMENVATTING VAN HET BOEK

In #GIRLBOSS vertelt Sophia Amoruso het verhaal van haar ongelooflijke succes. Ze laat zien hoe iedereen succesvol kan worden, als je op jezelf vertrouwt en je instinct volgt. Sophia Amoruso is de oprichter en CEO van kledingbedrijf Nasty Gal, een organisatie met een omzet van meer dan 100 miljoen dollar en meer dan 350 mensen in dienst. Maar het eerste wat ze ooit online verkocht was geen kledingstuk – het was een boek dat ze ergens gestolen had. Tot haar tweeëntwintigste had ze allerlei verschillende baantjes en geen enkel idee wat ze wilde doen met haar leven. Toen besloot ze eens om wat vintage kleding te proberen te verkopen op eBay. De rest is geschiedenis…

MIJN (GIRLBOSS) MENING

Zoals ik al verklapte, is dit echt een van mijn favoriete boeken ooit! Ik word gelukkig van boeken over mode of ondernemen, en dit boek heeft het allebei. Het is ook nog op een heerlijke manier geschreven. Daar kan je toch alleen maar blij van worden? Ik heb de Nederlandse versie gelezen, dan snap ik het net iets beter. Het boek voelt stevig en goed aan, maar heeft geen hardcover. Ook de (256) bladzijdes in het boek zijn stevig! Het formaat is vrij standaard, dus makkelijk mee te nemen & leuk om neer te leggen (hallo mooie voorkant!).

Het boek leest lekker weg en bevat veel tips en levenslessen. Daarnaast is het ook op een heerlijke manier geschreven met een vleugje humor. Ik vond het heel erg inspirerend om te lezen en kreeg meteen zin om ook mijn eigen webshop te starten (oké, dat wilde ik daarvoor ook al). Er staan zwart-wit foto’s in het boek & bij elk hoofdstuk zit een illustratie met quote verwerkt. Hele inspirerende quotes, al zeg ik het zelf, zoals:  ‘treat your mind like you’re money: don’t waste it’ en ‘the straight and narrow is not the only path to succes’. Yes, that sounds like a girlboss!

Het boek is een echte aanrader voor iedere (jonge) vrouw, maar vooral voor de vrouwen die houden van mode en/of ondernemen. Het laat zien dat je overal kunt komen, als je maar hard genoeg werkt! That’s the spirit! Girlboss is onder andere te bestellen via bol.com.

LIEVER NETFLIX?

Ben je niet zo van de boeken en kijk je liever Netflix? Of ben je net als ik verslingerd aan het boek & wil je meer? Dan heb ik goed nieuws voor je: Sinds een tijdje heeft Netflix een vrije weergave gemaakt van dit boek. En het is echt tof! De afleveringen zijn ongeveer 30 minuten & er zijn 13 afleveringen. Kijken, kijken, kijken! Dit was hem dan: de review van het boek #GIRLBOSS.

Wat vind jij van het boek? En heb je de Netflix serie al gekeken?

Liefs, Willeke
Dit artikel is geschreven door gastblogger Willeke van www.bfay.nl